Huidprobleem Psoriasis

Psoriasis VulgarisDe meest voorkomende variant van Psoriasis is de zogenaamde “Psoriasis Vulgaris”, gekenmerkt door erythemateuze vlekken bedekt met zilver-grijstinten gelokaliseerd in gebieden van het lichaam en hoofdhuid.
De laesies zijn in de vorm van plaques ongeveer ovaal, iets verhoogd op de huid, die variëren in grootte van enkele centimeters tot enkele decimeters.
Lees over de behandeling van Psoriasis en de Klant Dossier Psoriasis


HUIDPROBLEEM PSORIASIS

Wat is Psoriasis?

Psoriasis is een chronische terugkerende ziekte. Het begin kan zich op elke leeftijd voorkomen, vaak als gevolg van uitlokkende factoren die genetische aanleg van invloed zijn. Na het begin, kan de ziekte afwisselende fasen van verschillende duur van remissie en verergering van de huid.

Psoriasis kan invloed hebben op de kwaliteit van het leven voor het ongemak en soms sociaal isolement veroorzaakt door de schaamte van “plaques” op de huid en vooroordelen en discriminatie van mensen die op besmettelijkheid gelooft.

Lees hier onder over de geschikte voeding om Psoriasis te minimaliseren



Wat is de meest geschikte voeding om de Psoriasis klachten te minimaliseren?

De voeding die deze ziekte tegen houdt, is een voeding vol antioxidanten, die samen met de voorgeschreven behandeling kan helpen psoriasis te verminderen.
Deze voeding behandelingen voor Psoriasis zijn aan twee groepen van voedingsmiddelen verdeelt, het toegestane voedsel (geschikt) ​​voor psoriasis en die verboden voedsel (onvoldoende voedsel). De voeding wordt ingedeeld volgens de behoeften van vitaminen en mineralen.


De ‘toegestane’ voeding om de Psoriasis klachten te minimaliseren

1 degenen die vitamine A bevatten: spinazie, basilicum, asperges, paprika, wortelen, pompoen, tomaten, koriander, lever, eieren, boter en vis.
2 Degenen die vitamine C bevatten: sinaasappel, grapefruit of grapefruit, citroen, kiwi, appel, watermeloen, knoflook, selderij, aardbeien, druiven, ananas, bosbessen, avocado, mango, bramen, etc ..
3 met foliumzuur: volle granen, bonen, spinazie, sinaasappelen, asperges, sla, tarwekiemen.
4 die rijk aan selenium: druiven, perziken, knoflook, pompoen, gerst, haver, maïs, pistachenoten, asperges en spinazie.
5 voedingsmiddelen die rijk zijn aan omega-3 vetzuren: vis en schaal-en schelpdieren.
6 rijk aan zink: selderij, asperges, vijgen, aardappelen, aubergine, zonnebloempitten.


De ‘verboden’ voeding om Psoriasis klachten te minimaliseren

1 vlees,
2 vette voedsel,
3 alcohol,
4 sterke kruiden,
5 voedingsmiddelen met bewaarmiddelen en additieven.